Basında ODTÜ

ODTÜ'den Haberler

Koronavirüs Hakkında / Coronavirus Information


20 Mart 2020 / March 20, 2020


Koronavirüs ile ilgili olarak Rektörlük tarafından 18 Mart 2020 tarihinde gönderilen, "Yeni Koronavirüs (COVID-19) ile İlgili Alınacak Önlemler-5" başlıklı genel duyuru metni aşağıda yer almaktadır / The general announcement regarding the Coronavirus, titled "Precautions Regarding the New Coronavirus (COVID-19)-5", sent by the Presidency on March 18, 2020, is given below:


Değerli Öğrencilerimiz ve Mensuplarımız,


İçinde bulunduğumuz Koronavirüs salgını ile mücadele döneminde alınan önlemlerle ilgili Üniversitemizde yapılmakta olan son düzenlemeler konusundaki bilgiler aşağıda sunulmaktadır:


YURTLAR


Uzaktan eğitim sürecine başlanacak olması ile ilgili bilgilendirmelerin sonucunda bazı öğrencilerimizden yurtlara geri dönüş talepleri gelmeye başlamıştır. Kampüs nüfusunu ve dolayısıyla fiziksel etkileşimi mümkün olan en düşük seviyede tutmak amacıyla aldığımız tüm önlemler neticesinde; yurttan izinli ayrılanlar dahil hiçbir öğrencinin yurtlara geri dönüşü, 18 Mart 2020 tarihinden başlayan ve şu anda öngörülemeyen bir tarihe kadar devam edecek olan düzenlemeler kapsamında kabul edilmeyecektir. Bu konuda yurtlarımızda kalan öğrencilerimize bilgilendirme yapılmıştır, gelişmeler konusunda da ilerleyen zamanlarda bilgilendirmeler yapılacaktır.


KAFETERYALAR


Kullanıcı sayılarının sürekli düşmesi nedeniyle Üniversitemiz yemek hizmetlerinde 23 Mart 2020 Pazartesi tarihinden itibaren uygulanmak üzere aşağıdaki yeni düzenlemeler yapılmıştır:


Halen devam eden hizmetlerimiz:

  • Kafeterya’da öğle yemeği tabldot hizmeti,
  • Sosyal Bina’da alakart servisi,
  • Garaj Yemekhanesi’nde yemek hizmeti.

Ara verilecek olan hizmetlerimiz:

  • Kafeterya’da akşam yemeği hizmeti,
  • Kafeterya Kafe hizmeti,
  • KKM Akademik Kulüp yemek hizmeti.

KÜTÜPHANE


Kullanıcılarımızın bilgi ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla hizmet vermeye devam eden ODTÜ Kütüphanesi, Koronavirüs tedbirleri kapsamında 23 Mart 2020 tarihinden itibaren okuyucu hizmetlerine kapatılacaktır. Kullanıcı türlerine göre ödünç alınmış tüm kitapların iade tarihleri uzatılmıştır. Bu çerçevede, kullanıcılarımızın iade kitaplar için Kütüphane’ye gelmeleri önlenmiş ve bu durum giriş-çıkış istatistiklerimize de yansımıştır.


Araştırmalarına devam eden ve acil basılı kaynak ihtiyacı olan kullanıcılarımız için Kütüphane binasına girmeden, güvenli mesafe ortamı sağlanarak ödünç verme işlemleri gerçekleştirilmeye devam edilecektir.


Uzaktan erişim sağlanarak kullanılan elektronik kaynaklar ve yayıncıların ücretsiz erişime açtıkları koleksiyonlara yönelik duyurularımız internet sayfamızdan yayınlanmaya devam edecektir.


EĞİTİM


Üniversitemiz kapsamında uzaktan öğretim konusundaki bilgilendirmeler ve destekler öğretim elemanlarımız tarafından http://its.metu.edu.tr/uzaktanegitim adresinden takip edilebilecektir. İlgili web sayfası, gelişmeler temelinde düzenli olarak güncellenmektedir.


Hatırlatmak isteriz ki, Koronavirüs salgınına karşı Üniversitemiz bünyesinde anlık durum ve imkanlara göre yenilenen tüm düzenlemeler, fiziksel etkileşimi en aza indirmek amacıyla yapılmaktadır. Bu durum temel alınarak, ortak kullanım alanlarımızın faaliyetlerinin devamı ile ilgili yapılan her türlü düzenleme, aynı zamanda içinde bulunduğumuz dönemde çalışmaya devam eden personel sayımız da göz önüne alınarak yapılmaktadır.


Tüm öğrenci ve mensuplarımızın bireysel planlamalarını anlık durumlar ve imkanlar temelinde yapıyor olduğumuz düzenlemeleri destekleyecek şekilde yapmaları konusunun önemini hatırlatır, destekleriniz için teşekkür ederiz.


Sevgi ve saygılarımızla.



Rektörlük



Dear Students and Members,

The most recent precautionary measures regarding the Coronavirus implemented at our university are as follows:

DORMITORIES

As a result of the notifications regarding the coming online distance education process at our university, some of our students have started making requests about coming back to their dormitories. As a result of all the precautions we have taken in order to keep the campus population, and thus physical interaction, at a minimum level, no students (including those who left their dormitories with permission) will be accepted to dormitories with regards to the regulations that were started on March 18, 2020 and will continue until an unprecedented time. Our students who use the dormitories have been notified about the situation, and will further be notified about the developments in the coming days.

CAFETERIAS

Since the number of people using the cafeterias is constantly decreasing, the following new regulations will be implemented in food services starting on March 23, 2020:

Our continuing services:

  • The fixed menu service for lunch in the cafeteria.
  • The alacarte menu service at the Social Building.
  • Food services at the Terminal Cafeteria.


Suspended Services:

  • The fixed menu service for dinner in the cafeteria.
  • Cafeteria Cafe services.
  • CCC Academiz Club services.

LIBRARY


The METU Library, which has been kept open until now to fulfill the informational needs of our users, will be closed down as part of the precautionary measures taken against Coronavirus. The return deadlines for all loaned books have been extended according to user types. Thus, the entrance of users who would like to return books has been prevented and this situation has reflected on our entrance-leave statistics.


For those users who have ongoing research and are in need of urgent printed resources, loans will be carried out without having our users entering the library building and by providing a safe distance.


All electronic resources and our annnouncements regarding collections put into use free of charge by publishers will continue to be posted on our website.


EDUCATION


Our instructors can follow the notifications about online education within our university at http://its.metu.edu.tr/uzaktanegitim , which is continuously being updated.


We would like to remind you all that all regulations at our University regarding the Coronovirus are being renewed according to immediate circumstances and possibilities, with the purpose of minimizing physical interaction. Every regulation that is decided on by considering the activities of our shared areas of use in this particular situation is made by taking into consideration the number of staff who are still working at this period.


Please be reminded that all our students and members should make their personal plans in such a way that they will be supporting our regulations made according to immediate circumstances and possibilities. We would like to thank you all for your support.


Best wishes,



Presidency




18 Mart 2020 / March 18, 2020


Koronavirüs ile ilgili olarak Rektörlük tarafından 18 Mart 2020 tarihinde gönderilen, "Yeni Koronavirüs (COVID-19) ile İlgili Alınacak Önlemler-4" başlıklı genel duyuru metni aşağıda yer almaktadır / The general announcement regarding the Coronavirus, titled "Precautions Regarding the New Coronavirus (COVID-19)-3", sent by the Presidency on March 18, 2020, is given below:


Değerli Öğrencilerimiz ve Mensuplarımız,


Üniversitemizde Koronavirüs ile ilgili alınmakta olan önlemlerle ilgili çalışmalar, YÖK ve T.C. Sağlık Bakanlığı’nın öneri ve yönlendirmeleri devamlı olarak takip edilerek ve bu kurumlarla sürekli etkileşim kurularak düzenlenmekte ve güncellenmektedir.


Üniversite Yönetimimiz, ilgili önlemler konusunda düzenlemeler yaparken, Üniversitemizde çalışmalarına ve yaşantısına devam etmekte olan kişilerin ortak kullanım alanlarından faydalanma oranlarını anlık takip etmekte, fiziksel etkileşimini en düşük seviyede tutma yönünde değerlendirmeler yapmakta; tüm karar ve düzenlemelerini bu durumu öncelik tutarak hayata geçirmektedir. Alınan bu kurumsal önlemlerin, ancak bireysel koruyucu çabalarla birlikte hayata geçtiğinde etkili olabileceğini özellikle vurgulamak isteriz.


Bu değerlendirmeler neticesinde alınmış olan güncel kararlar ve önleyici uygulamalar ile ilgili bilgiler aşağıda sunulmaktadır:


KAMPÜS GİRİŞİ


Bugünden itibaren 3 hafta boyunca; öğrenci, mensup ve Üniversitemize hizmet veren firma araçları haricinde tüm araçlar için kampüs girişlerinin sınırlandırıldığını sizlerle 16 Mart 2020 tarihli Rektörlük duyurusunda paylaşmıştık.


İlgili duyuru sonrasında kampüsümüze giriş yapan araç sayısının, yaya sayısının ve ODTÜPass geçiş kontrol sistemi çıktılarının takibi sonucunda; mensuplarımızın ODTÜPass’ı kullanım şekli ve ziyaretçi kayıt sayısı konusuna gereken hassasiyeti gösterdikleri görülmektedir. Aynı duyarlılığın üst seviyede devamının gereğini ve önemini hatırlatmak isteriz.


İçinde bulunduğumuz hassas dönemde, kampüs giriş kuralları ve T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenmiş Korononavirüsten korunma yöntemleri broşür haline getirilmiş ve tüm kapılarımızda İç Hizmetler görevlilerimiz tarafından dağıtılmaya başlanmıştır.


İLETİŞİM


Fiziksel etkileşimi en aza indirmek amacıyla, Koronavirüsle mücadele sürecinde tüm öğrenci ve mensuplarımızın herhangi bir belge ya da bilgi talepleri veya sorunları olması durumunda, ilgili idari/akademik birim ve bölümlerle öncelikli olarak e-posta ve/veya telefon yoluyla iletişim kurmaları konusunda hassasiyet göstermeleri gerekmektedir.


YILLIK İZİNLER


Resmi makamlar tarafından iletilen ilgili duyurular gereğince herhangi bir rahatsızlığı ve kronik hastalığı bulunmayıp yıllık izin talebinde bulunan personelin yıllık izin taleplerinin duyuruda belirtilen "…zorunlu hizmetlerin yürütülmesi için asgari seviyede personel bulundurulması kaydıyla…" hükmü gereğince: Üniversitemizde sürdürülebilir ve sağlıklı çalışma ortamı sağlamak üzere personelin birim amirlerince, kademeli olarak yıllık izinlerinin kullandırılabileceği; yıllık izni olmayanlar için aynı şekilde mazeret izni kullandırılabileceği; ancak izin talebi değerlendirmelerinin, söz konusu sürecin uzun sürebileceği göz önünde bulundurularak planlanması gerekmektedir.


Bu konuda tüm idari/akademik birim ve bölümlerimiz arasında eşgüdüm ve tutarlılığın sağlanması büyük önem arz etmektedir.


DEZENFEKTASYON ÇALIŞMALARI


16 Mart 2020 tarihli Rektörlük duyurusunda belirtilen tüm ortak kullanım alanları için dezenfektasyon işlemleri tamamlanmıştır.


Bütün yurtlarımız ve kapalı havuz için dezenfektasyon işlemleri en kısa süre içinde yapılacaktır.


KÜTÜPHANE


17 Mart 2020 Salı günü mesai saatleri sonunda kullanıma kapanmış olan Kütüphane, bugün itibarıyla sadece kitap ödünç alma-iade işlemleri için kullanılabilmektedir.


YURTLAR


Yurtlarda kalan öğrenci sayımızda eğitime ara verilmesinden sonra %85 oranında bir düşüş yaşanmıştır. Bu düşüşün ardından, yurtlarda kalmaya devam eden öğrencilerimizin fiziksel etkileşimini en aza indirmek amacıyla, herhangi bir yurdumuz kapatılmamış veya kalan öğrencilerimizin bir araya getirilmesi ve böylece az sayıda yurdun aktif kullanımı alternatifleri değerlendirilmemiştir. Bu değerlendirmeler ve önlemler sonucunda, yurtlar normal işleyişinde faaliyet göstermeye devam etmektedir.


KAFETERYA, SOSYAL BİNA, KKM AKADEMİK KULÜP VE GARAJLAR BÖLGESİ YEMEKHANE


Üniversitemiz bünyesinde faaliyet gösteren tüm kafeteryalarımız olağan işleyişine devam etmektedir. Son düzenlemeler sonucunda kampüsümüzü kullanan öğrenci ve mensuplarımızın sayısında anlamlı bir düşüş olmasına rağmen, fiziksel etkileşimi mümkün olan en az seviyeye indirebilmek için tüm kafeteryalarımız açık tutulmaktadır.


SAĞLIK VE REHBERLİK MERKEZİ HİZMETLERİ VE DİĞER DESTEKLER


Bilindiği gibi, T.C. Sağlık Bakanlığı’nın kararı uyarınca, Koronavirüsle enfekte olduğuna ilişkin şüphesi olan kişilerin doğrudan 112 hizmeti ile hastaneye nakillerinin sağlaması gerekmektedir. Bu sebeple, ilgili belirtilerin gözlenmesi durumunda ivedilikle T.C. Sağlık Bakanlığı’nın 112 destek hattı aranmalıdır.


Sağlık ve Rehberlik Merkezimiz hizmetlerine kesintisiz bir şekilde devam etmektedir.


Öğrenci ve mensuplarımız, içinde bulunduğumuz zorlu süreçte yoğun endişeler yaşayabilmekte ve bununla bağlantılı psikolojik belirtiler gösterebilmektedirler. Bu veya benzeri sorunlar yaşayan öğrenci ve mensuplarımız AYNA Dinleme Noktası'ndan yararlanabilirler. Bu hizmete https://aynadn.metu.edu.tr/ forum ortamından veya “955 01 01” numaralı telefondan ulaşabilirler. AYNA Dinleme Noktası, hafta içi her gün 09.00-17.00 saatleri arasında hizmet vermeye devam edecektir.


SON 14 GÜN İÇİNDE YURT DIŞINDAN DÖNEN ÖĞRENCİLERİMİZ VE MENSUPLARIMIZ


Yurt dışından dönen tüm öğrencilerimizi ve mensuplarımızı yakın takibimiz devam etmekte olup; bu kişilerin sağlık kontrollerinin yapılması ve 14 günlük tecrit sürelerinin uygulanması konusu hassasiyetle izlenmektedir.


Son 14 gün içinde yurt dışından dönen öğrencilerimizin ve mensuplarımızın öncelikle kendilerinin T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan 14 günlük tecrit yönlendirmelerine uymaları; bağlı oldukları idari/akademik birim ve bölümlerin de konuyu hassasiyetle takip etmeleri ve 14 günlük tecrit süresine uyulmasının sağlanması konusunda gerekli bilgilendirme ve düzenlemeleri yapmaları gerekmektedir.


EĞİTİM


Üniversitemizde eğitimin ne şekilde devam edeceği konusundaki bilgilendirmeler, YÖK tarafından paylaşılması beklenen resmi açıklamalar temelinde yapılabilecektir. Üniversite Yönetimimiz konu ile ilgili gelişmeleri yakından takip etmekte ve gerekli bilgileri edinmektedir. İçinde bulunduğumuz aşamada Rektörlük Makamına iletilen bilgiler çerçevesinde çalışmalarımız hızla devam etmekte olup, bu konuda en kısa süre içerisinde açıklama yapılacaktır.


Üniversitemiz kapsamında Koronavirüse karşı alınacak yeni önlemler konusundaki bilgilendirmeler duyurular yoluyla yapılmaya devam edilecektir. Bu konudaki duyurular ve alınan önlemler ile ilgili detaylı bilgilendirmeler aynı zamanda http://bit.ly/odtu_onlem adresinden takip edilebilecektir.


Sevgi ve saygılarımızla.



Rektörlük


Dear Students and Members,

The precautionary measures regarding the Coronavirus implemented at our university are being taken and updated in accordance with the recommendations and guidance provided by the Council of Higher Education and the Ministry of Health, and through constant interaction with these institutions.

As measures regarding the Coronavirus are being taken, the university administration is closely monitoring the usage rate of communal areas by the members of our university on duty or residing on campus and assessing means to maintain minimum physical contact, and has been executing all decisions and regulations prioritizing these factors. It should be duly noted that the institutional measures taken can be effective only if they are accompanied by personal safety measures.

The information regarding the updated decisions and preventive measures taken on the basis of the aforementioned assessment is listed below:

CAMPUS ENTRANCE

In the Rectorate announcement dated March 16, 2020, it is indicated that campus entrances will be restricted for all vehicles except for the vehicles of students, members, and companies that serve our university for three weeks, from March 18, 2020 to April 8, 2020.

After monitoring the number of vehicles and pedestrians entering our campus and the output provided by ODTUPASS access control system, it has been observed that members of our university were sensitive about their use of ODTUPASS and the number of visitors they registered. We would like to remind you of the necessity and importance of such an approach and ask for the continuity of it.

In this sensitive period that we are going through, regulations regarding entrance to the campus and protective measures against Coronavirus issued by the Ministry of Health have been published as brochures and are being distributed at our gates by the staff members of the internal services.

COMMUNICATION

In order to decrease physical interaction to a minimum, if any of our students and/or members has a need for a document, information, and/or has a problem during the course of battling Coronavirus, they should communicate the relevant administrative/academic unit and department primarily via e-mail and/or phone.

ANNUAL LEAVES

According to relevant announcements made by government agencies, the annual leave demands of our personnel who do not have any illnesses or chronic diseases may be accepted as required by the statement in the announcement “... on condition that minimum staff is maintained to conduct compulsory services …” Thus, in order to provide a sustainable and healthy working environment in our university, annual leaves might be accepted in stages and casual leaves might also be accepted in the same manner for those who do not have annual leaves by the unit administrators of the staff. However, evaluation of annual leave demands should be planned considering the fact that the process in question might take long.

It is of utmost importance that our units/departments are in consistency and synchronized with one another.

DISINFECTION PROCESS

The disinfection process for all the common areas stated in the Rectorate announcement dated March 16, 2020 has been completed.

The disinfection process for all our dormitories and indoor pool will be finished as soon as possible.

LIBRARY

The library, which was closed at the end of the workday on March 17, 2020, Tuesday, can be used only for borrowing and returning processes as of today.

DORMITORIES

After the suspension of educational activities, the rate of our students staying in dormitories dropped by 85%. After this decrease, in order to minimize the physical contact of our students who continue to stay in dorms, it was decided not to close any dorms or bring our students together to make fewer dorms active. As a result of these decisions and precautions, the dorms continue to operate regularly.

CAFETERIA, SOCIAL BUILDING, CCC ACADEMIC CLUB AND CAFETERIA IN TERMINAL AREA

All cafeterias in our university continue to operate regularly. Although there has been a significant decrease in the number of our student and personnel using our campus as the result of the latest arrangements, all the cafeterias are kept open in order to minimize physical contact.

HEALTH AND GUIDANCE CENTER SERVICES AND SUPPORT

Based on the T.R. Ministry of Health’s decision, those who are suspected to be infected with Coronavirus should be transferred to hospitals via 112 service. For this reason, if such symptoms are seen, one should immediately call the Ministry of Health’s support line, 112. METU Medical Center is still on service.

In the difficult times we are undergoing, our students and members may experience intense anxiety and show related psychological symptoms. Our students and members who are experiencing these symptoms can contact the AYNA hotline through the https://aynadn.metu.edu.tr/ or by calling 955 01 01.The AYNA hotline will continue to serve all weekdays through 09.00-17.00.

OUR STUDENTS AND MEMBERS WHO HAVE RETURNED FROM ABROAD THE PAST 14 DAYS

All students and members who have returned to Turkey are being followed closely and it is made sure that they are being regularly checked out. Moreover, we are making sure that our members are abiding by the 14 day quarantine rule. Our students and members who have returned to Turkey in the last 14 days should abide by the 14-day quarantine rule of the Ministry of Health; the administrative/academic units and departments of which they are members should follow the cases closely and make the necessary arrangements for the quarantine period rule to be obeyed.

EDUCATION

Decisions and information on how education will proceed in our university will be shared based on the official announcements made by the HEB (YÖK). Our university board is keeping up to date with current developments and collecting further information on the issue. We will be issuing a statement as soon as possible based on the information that has been delivered to the Presidency’s Office.

Announcements will be made on new measures to take against COVID-19 through METU Mail. Further posts on the issue and information on the precautions taken can be followed via http://bit.ly/odtu_onlem.

Best wishes,


Presidency




16 Mart 2020 / March 16, 2020


Koronavirüs ile ilgili olarak Rektörlük tarafından 16 Mart 2020 tarihinde gönderilen, "Yeni Koronavirüs (COVID-19) ile İlgili Alınacak Önlemler-3" başlıklı genel duyuru metni aşağıda yer almaktadır / The general announcement regarding the Coronavirus, titled "Precautions Regarding the New Coronavirus (COVID-19)-3", sent by the Presidency on March 16, 2020, is given below:


Dünya Sağlık Örgütü tarafından “kontrol edilebilir bir pandemi” ilan edilen Koronavirüs (COVID-19) ile ilgili olarak son gelişmeler temelinde Üniversitemizde alınan yeni tedbirler aşağıda yer almaktadır:


KÜTÜPHANE

Kütüphanemizin tüm çalışma alanları 18 Mart 2020 Çarşamba tarihinden itibaren kullanıma kapatılacaktır.


Kütüphanemiz, hafta içi mesai saatleri içinde sadece ödünç alma-iade hizmeti vermek üzere faaliyet gösterecek olup hafta sonu ve mesai saatleri dışında ise herhangi bir hizmet vermeyecektir.


SPOR ALANLARI

Spor tesisleri (havuz ve tenis kortları dahil olmak üzere açık-kapalı tüm tesisler) 18 Mart 2020 tarihinden başlayarak kullanıma tamamen kapatılacaktır.


Stadyum ise hafta sonları kullanıma kapatılacaktır.


ODTÜ Spor Kulübü'nün, Üniversitemizdeki Spor Tesislerini kullanarak yaptığı tüm faaliyetlere ara verilmiştir.


KAMPÜS GİRİŞİ

18 Mart 2020 tarihinden 8 Nisan 2020 tarihine kadar üç hafta boyunca;


Öğrenci, mensup ve Üniversitemize hizmet veren firma araçları haricinde, tüm araçlar için kampüs girişleri sınırlandırılacaktır.


Bu kapsamda, içinde bulunduğumuz hassas dönem nedeniyle mezunlarımızın kampüse girişlerine 3 hafta süreyle izin verilemeyecektir.


ODTÜPass geçiş kontrol sistemi çalışmaya devam edecek olup mensuplarımızdan kullanım şekli (ortak çalışma, araştırma) ve davet sayısı konusunda gereken en üst hassasiyeti göstermeleri beklenmektedir.


YILLIK İZİN

T.C. Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı tarafından 13 Mart 2020 tarihinde yayımlanan idari izin genelgesine göre; hamileler, yasal süt izni kullananlar, engelli çalışanlar, yönetici pozisyonlarındakiler hariç 60 yaş ve üzerinde olanlar, T.C. Sağlık Bakanlığı'nın belirlediği dezavantajlı gruplar (bağışıklık sorunu olanlar, kanser hastaları, kronik solunum yolu hastaları, obezite ve diabet, kalp damar hastaları, organ nakli olanlar, kronik hastalar) 16 Mart 2020 tarihinden itibaren on iki gün idari izinli sayılacaklardır.


Ayrıca kamu kurum ve kuruluşlarının faaliyetlerinin devamını sağlayacak şekilde gerekli tedbirlerin alınması ve zorunlu hizmetlerin yürütülmesi için asgari seviyede personel bulundurulması kaydıyla, kamu kurum ve kuruluşlarının başta okul öncesi ve ilköğretimde çocuğu bulunan kadın çalışanlarının yıllık izin taleplerinin karşılanması, yıllık izin hakkı bulunmayanlar için mazeret izinlerinin kullanılması uygun görülmüştür.


YURT DIŞI SEYAHATLERİ

13 Mart 2020 tarihli, 31067 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2020/2 sayılı Cumhurbaşkanlığı genelgesi ile; tüm kamu görevlilerinin, görevlerine istinaden veya şahsi sebeplerle yurt dışına çıkışları ikinci bir duyuruya kadar durdurulmuştur. Zorunlu ve ivedi durumlarda yurt dışına çıkacak kamu görevlilerinin taleplerinin Üniversite Yönetim Kurulu kararı ekiyle değerlendirilmek üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’na gönderilmesi gerekmektedir.


Yurt dışından dönen tüm öğrenci ve mensuplarımızın T.C. Sağlık Bakanlığı’nın uyarısı doğrultusunda, 14 günlük süre içerisinde evden çıkmaması veya kampüs içinde bulunmamaları; dönüşleri ile ilgili yapmaları gereken işlemler bulunuyorsa, bu işlemlerin bütün süreçlerini e-posta yoluyla, görevli oldukları birimler üzerinden yürütmeleri gerekmektedir.


Üniversitemiz kapsamında Koronavirüse karşı alınacak yeni önlemler konusundaki bilgilendirmeler duyurular yoluyla yapılmaya devam edilecektir. İlgili duyurular ve alınan tedbirlerle ilgili detaylı bilgilendirmeler aynı zamanda http://bit.ly/odtu_onlem adresinden takip edilebilecektir.


The new measures taken at our University on the basis of the latest developments regarding the Coronavirus (COVID-19), which has been declared a "controllable pandemic" by the World Health Organization, are listed below:


LIBRARY 

All working areas of our library will be closed as of 18 March 2020.


Our library will operate only to provide borrowing and returning services during working hours on weekdays, and will not provide any services after working hours and at the weekends.


SPORTS FIELDS

Sports facilities (all indoor and outdoor facilities including pool and tennis courts) will be fully closed starting from 18 March 2020.


The stadium will be closed at the weekends.


All activities of the METU Sports Club using the Sports Facilities at our University are recessed.


CAMPUS ENTRANCE

For three weeks from 18th March 2020 to 8th April 2020; campus entrances will be restricted for all vehicles except for the vehicles of students, members and companies that serve our university.


In this context, our graduates will not be allowed to enter the campus for 3 weeks due to the sensitive period we are in.


The METUPass access control system will continue to work, and our members are expected to show the utmost sensitivity regarding the type of use (collaboration, research) and the number of invitations.


ANNUAL PERMIT

According to the published administrative permit circular by the Presidency of Administrative Affairs on 13th March 2020; pregnant women, legal milk leave users, disabled employees, the staff at the age of 60 and over except for those in executive positions, disadvantaged groups by the Ministry of Health (those with immune problems, cancer patients, chronic respiratory tract patients, patients with obesity and diabetes, cardiovascular patients, people who have had organ transplant, chronic patients) will be on administrative leave for twelve days as of 16th March 2020.


In addition, provided that the necessary measures are taken to ensure the activities of public institutions and organizations and there is a minimum level of staff to carry out compulsory services, it is deemed appropriate to meet the annual leave requests of all public employees especially women who have children in preschool and primary education, and for those who do not have the right for annual leave.


OVERSEAS TRAVEL

With Presidential circular with the number of 2020/2 published in the Official Gazette 31067 on 13 March 2020, the departure of all public officials abroad due to their duties or for personal reasons is stopped until a second announcement.


In mandatory and urgent cases, the demands of public officials who will go abroad should be sent to the Higher Education Council to be evaluated with the annex of the University Executive Board decision.


With the warning of the Ministry of Health, it is obligatory for all our students and members returning from abroad not to leave the house or be on campus within 14 days; If there are transactions they need to do about their returns, they must carry out all their processes via e-mail, through their units.


Within the scope of our university, information about new measures to be taken against coronavirus will continue to be made through announcements. Detailed notifications and detailed information about the measures taken can also be followed at http://bit.ly/odtu_onlem.




13 Mart 2020 / March 13, 2020




Koronavirüs ile ilgili olarak Rektörlük tarafından 13 Mart 2020 tarihinde gönderilen, "Yeni Koronavirüs (COVID-19) ile İlgili Alınacak Önlemler-2" başlıklı genel duyuru metni aşağıda yer almaktadır / The general announcement regarding the Coronavirus, titled "Precautions Regarding the New Coronavirus (COVID-19)-2", sent by the Presidency on March 13, 2020, is given below:


T.C. Cumhurbaşkanlığı tarafından Koronavirüsle ilgili alınan önlemler doğrultusunda, Üniversitemiz 16 Mart 2020 tarihinden itibaren 3 hafta süreyle tatil edilmiştir.


Bu bağlamda Üniversitemiz genelinde uygulanması planlanan tedbirler aşağıda sıralanmıştır:


EĞİTİM FAALİYETLERİ

16 Mart 2020’de başlayacak tatil boyunca uzaktan ve/veya çevrimiçi (online) uygulamalar kullanılarak dersler ve sınavlar yapılmayacaktır.


14 Mart 2020 tarihinde ara sınavları yapılması planlanan servis derslerinden PHYS 106, PHYS 112 ve PHYS 182’nin ilgili ara sınavları 11 Nisan 2020 tarihinde aynı yer ve saatlerde yapılacaktır.


ERASMUS+ PROGRAMI YARARLANICILARI

Türkiye Ulusal Ajansı’nın açıklaması doğrultusunda, yurt dışından ülkemize dönen tüm Erasmus+ yararlanıcılarının T.C. Sağlık Bakanlığı’nın uyarıları doğrultusunda 14 gün süreyle evlerinden çıkmamaları, okullara veya iş yerlerine gitmemeleri gerekmektedir.


AKADEMİK ve SOSYAL ETKİNLİKLER

Yurtlar, Kafeterya, KKM Akademik Kulüp, Sosyal Bina ve Kütüphane (hafta içi ve mesai saatleri dahilinde) faaliyetlerine devam edecektir.


2020 yılı Mart ve Nisan ayları boyunca gerçekleştirilmesi planlanan kampüs içi tüm akademik ve sosyal etkinlikler (ODTÜsanat, tüm öğrenci toplulukları etkinlikleri, sempozyumlar ve konferanslar, çalıştaylar, liselere yönelik gerçekleştirilen ODTÜ tanıtımı, Toplum ve Bilim Merkezi etkinlikleri, Mezunlar Ofisi etkinlikleri) iptal edilmiştir.


Üniversitemizdeki spor kursları, turnuvalar ve toplu etkinlikler, 14 Mart 2020 tarihinden başlayarak 06 Nisan 2020 tarihine kadar iptal edilmiş olup, bu süre zarfında spor ve fitness salonları ve havuz kullanımları öğrencilerimiz ve mensuplarımız dışındaki tüm kullanıcılara kapatılmıştır.


AKADEMİK ve İDARİ PERSONEL

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) tarafından yayımlanan bilgi doğrultusunda üniversitelerin akademik ve idari personeli çalışmalarına devam edecektir.


Akademik ve idari personelden; Rektör, Rektör Yardımcıları, Dekanlar, Enstitü Müdürleri, Yüksekokul Müdürleri hariç olmak üzere 60 yaş üzerinde bulunanlar ile kronik hastalığı bulunanlar, engelli ve hamile olanlar idari izinli sayılacaktır.


YURT DIŞI SEYAHATLERİ

T.C. Cumhurbaşkanlığı genelgesiyle tüm kamu görevlilerinin, görevlerine istinaden veya şahsi sebeplerle yurt dışına çıkışları durdurulmuştur.


Öğrencilerin, üniversite faaliyetleriyle ilgili olmak üzere, sosyal faaliyetler, kültürel geziler, sportif faaliyetleri, müsabaka v.b. önceden planlanmış olanlar dahil yurt dışı çıkışları iptal edilmiştir.


Yurt dışından dönen tüm öğrenci ve mensuplarımızın T.C. Sağlık Bakanlığı’nın uyarısı doğrultusunda, 14 günlük süre içerisinde evden çıkmaması veya kampüs içinde bulunmamaları gerekmektedir.


ALINAN TEDBİRLER

Koronavirüsten öğrencilerimizi ve mensuplarımızı azami şekilde korumak amacıyla Rektörlük’e bağlı birimler tarafından çeşitli tedbirler alınmıştır:


İlaçlama ve Dezenfekte Çalışmaları:

Öğrencilerimiz ve mensuplarımız tarafından sıklıkla kullanılan kampüs içi mekanlara yönelik dezenfektasyon çalışmaları devam etmektedir. Uygulama kapsamındaki yerler: Üçlü Amfi, Yüksel Proje Amfisi, Kütüphane Binası, KKM, Akademik Kulüp, Kafeterya Binası, Sosyal Bina, Yemekhane (Garajlar Bölgesi), tüm Spor Salonları, Halı Saha giyinme odaları, Toplum ve Bilim Merkezi Sergi Alanları, ODTÜDEN, Yuva ve Anaokulu, Cami).


Tüm merkezi klima santrallerinde geri dönüş havaları dışarı verilmeye başlanarak devirdaim sistemleri iptal edilmiştir.


T.C. Sağlık Bakanlığı’nın bilgilendirme afişleri kampüs içerisinde tüm ortak alanlara ve bölümlere asılmıştır.


Elektronik duyuru kanallarımız üzerinden uyarı mesajları ve bilgilendirme notları öğrenci ve mensuplarımıza ulaştırılmıştır.


Kampüs içerisinde ortak kullanılan alanlara el dezenfektan aparatları ve solüsyonları sağlama süreci devam etmektedir. Yemekhane, Kütüphane, Yurtlar gibi öğrenci ve mensuplarımızın sıklıkla kullandıkları yaşam yerlerindeki rutin temizlik faaliyetleri ve kontrolleri artırılmıştır.


Değerli Öğrencilerimiz ve Mensuplarımız,


Koronavirüse karşı alınacak önlemler konusunda Üniversite yönetimimiz sürekli ve düzenli olarak gelişmeleri takip etmekte, değerlendirmeler yapmakta ve gerekli düzenlemeleri işleyiş sürecimize yansıtmaktadır. Unutulmamalıdır ki içinde bulunduğumuz önlem alma döneminde, Üniversitemizin eğitim-öğretim süreci ile ilgili yapılacak temel düzenlemeler ülke çapında alınan önlem ve düzenlemelerle eşgüdümlü olarak yapılmaktadır. Bu sebeple, yapmış olduğumuz değerlendirmeler ve bu temelde alınan önlemlerle ilgili tüm süreç, YÖK tarafından yapılan yönlendirmeler doğrultusunda yürütülmektedir.


Üniversitemiz kapsamında Koronavirüse karşı alınacak olan önlemler konusunda tüm öğrenci ve mensuplarımız Rektörlüğümüz tarafından bilgilendirilmeye devam edilecektir. Bu süreç içerisinde, tüm öğrenci ve mensuplarımızın Rektörlüğümüz tarafından yapılan bilgilendirme ve yönlendirmeler doğrultusunda hareket etmeleri, kendilerini ve diğer mensuplarımızı paniğe sevk edici ve riske atıcı tutum ve davranışlardan kaçınmaları, kişisel hijyenin sağlanması konusuna azami dikkat göstermeleri gerekmektedir.


Son olarak, bu tatil, tedbir amaçlı olup amacına ulaşması bu sürecin sükunetli, tutarlı ve dikkatli bir şekilde sürdürülmesine, münferit söylem ve uygulamalara kesinlikle yer verilmemesine, 


Devletimizin almış olduğu kararlar çerçevesinde YÖK’ün koordinasyonunda hareket edilmesine bağlıdır.


Bu süreç boyunca göstereceğiniz hassasiyet ve özen için şimdiden teşekkür ederiz.


In accordance with measures taken by The Presidency of the Republic of Turkey regarding Coronavirus, classes have been cancelled at our university for 3 weeks as of 16 March 2020. In this regard, here are the measures that are to be implemented:

EDUCATIONAL ACTIVITIES


During the suspension of classes that will be effective as of 16 March 2020, educational activities will not be carried out or exams executed via distant or online applications.


Midterms of service courses PHYS 106, PHYS 112, and PHYS 182 scheduled for 14 March 2020 will be held on 11 April 2020 at the same places and times.


BENEFICIARIES OF ERASMUS+ PROGRAM


As per the Turkish National Agency statement, all Erasmus beneficiaries returning to our country from abroad must not attend school or go to workplaces and must remain in their homes for the duration of 14 days.


ACADEMIC AND SOCIAL ACTIVITIES


Dormitories, Cafeteria, KKM Faculty Club, the Social Building and the Library (weekdays and within working hours) will continue their activities.


All activities planned to be held in March and April 2020 (ODTÜart, activities of student clubs and societies, symposiums and conferences, workshops, Promotional Activities towards High Schools, Society and Science Center activities, Alumni Office activities) are cancelled.


In addition to the cancellation of all sports classes, tournaments, and collective activities effective as of 14 March 2020 until 6 April 2020, gyms and fitness centers and swimming pools are closed to all users except our students and members within the same period.


ACADEMIC AND ADMINISTRATIVE STAFF


As per the statement published by the Council of Higher Education, academic and administrative staff will continue their duties.


Those among the academic and administrative staff over 60 years of age and with a chronic illness, disabled and pregnant will be granted administrative leave excepting The President of the university, Vice Presidents, Deans, Directors of Institutes, School Directors.


TRAVEL ABROAD


The circular issued by The Presidency of the Republic of Turkey bars all public officials’ travels abroad on duty or for personal reasons.


Students’ preplanned travels abroad as part of university activities, social activities, cultural trips, sports activities, tournaments etc. have been cancelled.


All students and members returning from abroad must remain home for the duration of 14 days and avoid the campus.


PRECAUTIONS TAKEN


To protect our students and members from the Coronavirus to the best of our ability, certain precautions have been taken:


Disinfection:


The disinfection of spaces within campus is under way. Places that are being disinfected are: Physics U Auditorium, Yüksel Project Auditorium, Library Building, CCC, Faculty Club, Cafeteria Building, Social building, Cafeteria (Ring Bus main station area), all gyms, football stadium changing rooms, Society and Science Center Exhibition Spaces, ODTÜDEN, Kindergarten and Daycare Center, Mosque.


In all central station air handling units, circulation systems have been cancelled releasing return air outside.


Informative posters by The Ministry of Health have been put up in common areas inside the campus.


Informative warning messages have been delivered to our students and members via electronic channels.


Disinfectant devices and solutions for common areas inside the campus are in the process of being procured. Routine cleaning activities and checks have been maximized in frequently used spaces like the Cafeteria, Library, and Dormitories.


Dear Students and Members,


Regarding precautions against the coronavirus, our University administration follows developments continuously and regularly, makes evaluations and integrates any necessary regulations to our operations. It should be noted that the regulations regarding our educational process are carried out in coordination with nationwide precautions and regulations. Therefore, the process regarding the evaluations we make and precautions we take is conducted with the guidance of The Council of Higher Education.


All our students and members will continue to be kept informed by the Presidency regarding the precautions against the Coronavirus. Within this period, all our students and members should act in accordance with information and guidance provided by our Presidency, avoid acts and behaviors that might induce panic and put others at risk, and pay maximum attention to ensuring personal hygiene.


Lastly, the cancellation of classes serves as a precaution, which can only succeed by treating the process calmly, consistently and carefully, avoiding all adverse speech and acts, and acting in coordination with the Council of Higher Education and in accordance with the decisions taken by our State.


Thank you in advance for your sensitivity and attention.




12 Mart 2020 / March 12, 2020






10 Mart 2020 / March 10, 2020


Koronavirüs ile ilgili olarak Rektörlük tarafından 10 Mart 2020 tarihinde gönderilen, "Yeni Koronavirüs (COVID-19) ile İlgili Alınacak Önlemler" başlıklı genel duyuru metni aşağıda yer almaktadır / The general announcement regarding the Coronavirus, titled "Precautions Regarding the New Coronavirus (COVID-19)", sent by the Presidency on March 10, 2020, is given below:


Bilindiği gibi Yeni Koronavirüs (COVID-19) ile enfekte olmuş vakaların sayısı tüm dünyada hızla artmaktadır. Her ne kadar henüz ülkemizde herhangi bir vakaya rastlanmamış olsa da Koronavirüs önemli bir tehdit oluşturmaktadır. Koronavirüsten korunmak amacıyla alınan ulusal önlemlerin yanı sıra, Üniversitemizde de bu konuda geniş çaplı değerlendirmeler yapılmakta, tedbirler alınmakta ve konu ile ilgili dünya çapındaki gelişmeler takip edilmektedir.


Bu bağlamda öncelikli olarak Üçlü Amfi ile Yüksel Proje Amfisi, Kültür ve Kongre Merkezi, Kafeterya, Sosyal Bina, Garajlar, Yemekhane, Kütüphane, Spor Salonları, Toplum ve Bilim Merkezi Binaları ve tüm Otobüsler dezenfekte edilecektir. Bu süreç ile ilgili detaylı bilgilendirme en kısa sürede yapılacaktır. Bunun yanı sıra yerleşkemizdeki tüm binalarımıza dezenfektan aparatları monte edilmekte olup, ortak alan ve sınıfların temizliklerinin düzenli olarak yapılması gerekliliğine ilişkin bilgilendirmeler tüm birimlerimize iletilmiştir.


Tüm öğrencilerimizin, akademik ve idari personelimizin; değişim programı, kongre, toplantı katılımı gibi nedenlerle yurt dışına yapacakları seyahat programlarını, katılımları zorunlu değilse iptal etmeleri, söz konusu seyahat iptal edilemeyecek ise seyahat süresince kişisel hijyen kurallarına dikkat etmeleri gerekmektedir. Bu sürede herhangi bir enfeksiyon belirtisi gelişmesi durumunda, öğrenci ve mensuplarımız bulundukları ülkedeki en yakın sağlık kuruluşuna başvurmalı, yurt dışından dönüşte ise T.C. Sağlık Bakanlığı’nın belirttiği gibi ilk 14 günde evlerinden çıkmamalıdır. Çin, İtalya, İran, Güney Kore gibi COVID-19 vakalarının yoğun olduğu ülkelere planlanan seyahatlerin kesinlikle iptal edilmesi; Üniversitemizde yapılması planlanan yurt dışı yoğun katılımlı toplantıların ise iptal edilmesi veya ileri bir tarihe ertelenmesi gerekmektedir. Benzer bir şekilde, henüz kesinleşmemiş, ancak önümüzdeki günlerde yapılması planlanan ve yoğun katılımlı olması öngörülen çeşitli faaliyet ve etkinliklerin gerçekleştirilmesi ile ilgili değerlendirmeler Üniversite Yönetim Kurulu’nda ayrıca yapılacaktır.


Yeni Koronavirüsten korunmak amacıyla (COVID-19) Üniversitemiz bünyesinde alınan ve yukarıda belirtilen kurumsal önlemlerin yanı sıra tüm öğrenci ve mensuplarımızın takip etmesi gereken bireysel önlemler de bulunmaktadır. Hastalığa yakalanmayı veya hastalığın bulaşmasını önlemek için öncelikle grip/soğuk algınlığı belirtileri gösteren kişilerin kesinlikle kalabalık alanlara girmemesi ve mutlaka bir sağlık kuruluşuna müracaat etmesi gerekmektedir.


Bu çerçevede, tüm öğrenci ve mensuplarımızın kişisel hijyenin korunması konusunda takip edilmesi gereken hususlara azami dikkat göstermeleri ve gerekli önlemleri almaları büyük önem arz etmektedir. Yeni Koronavirüs ile ilgili detaylı bilgilendirici rehber ve sunumlara, sıkça sorulan sorulara, bilgilendirici ve yönlendirici afişlere T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü'nün https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/bulasici-hastaliklar/2019-n-cov.html sayfasından erişilebilmektedir.


Oldukça büyük bir fiziksel alana ve yoğun bir nüfusa sahip olan Üniversitemizde Yeni Koronavirüsten en üst düzeyde korunmak için alınacak önlemlerin, hem kurumsal hem bireysel seviyede yapılacak olan hijyen sağlayıcı önlem ve çalışmalar sonucu olabileceğini vurgular, bu konudaki hassasiyetiniz ve desteğiniz için teşekkür ederiz.



As is known, the number of cases infected with the New Coronavirus (COVID-19) is rapidly increasing worldwide. In addition to national precautions taken to be protected against Coronavirus, our university also makes extensive assessments, takes measures, and is following worldwide developments.


In this context, primarily the Triple Amphitheater, Yüksel Project Amphitheater, Culture and Convention Center, Cafeteria, Social Building, Garages, Main Cafeteria, Library, Sports Halls, Society and Science Center Buildings, and all Buses will be disinfected. Detailed information about this process will be given as soon as possible. In addition, sanitizer devices are being installed in all our buildings within the campus, and information regarding the necessity of cleaning the common areas and classes is already being regularly sent to all our units.


If their participation is not mandatory, all of our students, academic and administrative staff are required to cancel their overseas journeys for reasons such as exchange programs, congresses, and meeting participation, but if the travel in question cannot be canceled, they must pay attention to personal hygiene rules during the trip. If any signs of infection develop during this period, our students and members should visit the nearest health institution in the traveled country; and after arriving in Turkey they should not leave their homes in the first 14 days, as stated by the Ministry of Health. Planned travels to countries with high COVID-19 cases such as China, Italy, Iran, South Korea should absolutely be canceled, and meetings with international participation that are planned to be held at our university should be canceled or postponed. Similarly, evaluations regarding the activities, not yet finalized but planned to be held in the next couple of days, and are expected to experience intense participation, will be made exclusively at the University Administrative Board. In order to be protected against the new Coronavirus (COVID-19), there are also individual measures that all students and members should follow, besides the above mentioned institutional precautions.


In order to prevent getting infected or transmitting the disease, first of all, people with flu / cold symptoms should not enter crowded areas and should definitely visit a health institution.


In this context, it is of great importance that all our students and members pay maximum attention to the issues to be followed in the protection of personal hygiene and take the necessary precautions. Detailed informative guides and presentations about the new Coronavirus, frequently asked questions, informative and guiding banners can be accessed from the page of the Ministry of Health, General Directorate of Public Health via the link of https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/bulasici-hastaliklar/2019-n-cov.html in Turkish.


We emphasize that the measures to be taken for the highest level of protection from the New Coronavirus in our University, which has a very large physical area and a dense population, may be the result of hygienic measures and actions to be carried out both at the institutional and individual level, and we thank you for your sensitivity and support in this matter.


bu haberi paylaşın:

Top